FANDOM

Fenrir
Fenrir
Syn Lokiego
Informacje
Płeć: Samiec
Status: Nieśmiertelny do Sądnego Dnia
Wygląd
Oczy: Błękitne
Rodzina
Ojciec: Loki
Matka: Angerboda
Brat: Sleipnir
Siostra: Samira Al-Abbas
Hel
Szczegóły
Dom: Lyngvi
Misje: Zabicie Odyna (w przyszłości)

Połknięcie Słońca

Galeria
Kliknij, aby wejść na Bifrost
Słyszałem wszystkie okropne opowieści o nim: jak to bogowie byli zbyt przerażeni, żeby go karmić; jak zrywał najmocniejsze łańcuchy; jak odgryzł Tyrowi dłoń; jak zamierzał połknąć słońce w Sądny Dzień; jak planował pożreć Odyna na jeden gryz. Spodziewałem się wilka większego od King Konga, z oddechem jak miotacz płomieni, oczami strzelającymi promieniami śmierci i laserowymi nozdrzami.
Zamiast tego ujrzałem Wilka rozmiarów wilka.

–Magnus o Fenrirze, Miecz Lata, str. 457

Fenrir – w mitologii skandynawskiej wielki wilk, jedno z trójki dzieci, które Loki miał z olbrzymką Angerbodą. Charakterystyczne było u niego to, że z racji jego rozmiarów podczas ziewania szczęka dotykała nieba, a żuchwa ziemi.

Mitologia Edytuj

Bogowie obawiali się, że gdy wilk podrośnie, może im zagrozić, postanowili więc spętać go łańcuchem, zwanym Løding. Jednakże bestia wyswobodziła się z niego, a także z kolejnego, dużo mocniejszego, nazwanego Dromi. Krasnoludy uplotły więc magiczny sznur zwany Gleipnirem – zrobiono go z odgłosu stąpania kota, brody kobiety, korzenia skały, ścięgien niedźwiedzia, oddechu ryby i śliny ptaka. Bogowie zabrali wilka na wyspę, gdzie mieli go spętać magicznym sznurem, ale Fenrir, wyczuwszy podstęp, postanowił zgodzić się na związanie Gleipnirem pod warunkiem, że jeden z bogów włoży dłoń w jego paszczę. Podjął się tego bóg Tyr. Jednak gdy bogowie spętali już wilka, Tyr nie mógł się oswobodzić, wtedy rozwścieczony Fenrir odgryzł mu prawą rękę.

Fenrir ma wyswobodzić się z więzów i w czasie ostatniej walki bogów z olbrzymami pożreć boga Odyna w dzień Ragnarök. Zostanie zabity przez syna Odyna, Widara (boga zemsty).

Ciekawostki Edytuj

  • Nienawidzi wrzosów.
  • W mitologii Egipskiej, to wąż Apopis miał pożreć słońce.
  • Nie wiadomo skąd wzięli się jego synowie (prawdopodobnie ich spłodził) i jak wydostali się Lyngvi do domu Magnusa i Natalie Chase.