FANDOM

Frejr
Frey viria
Bóg lata i światła słonecznego
Pan Álfheimu
Informacje
Płeć: Mężczyzna
Status: Żywy
Wygląd
Oczy: Niebieskie
Włosy: Blond
Rodzina
Żona: Gerd
Syn: Magnus Chase
Ojciec: Njord
Matka: Skadi
Siostra: Freja
Szczegóły
Dom: Alfheim
Broń: Sumarbrander (dawniej)
Jelenie poroże
Galeria
Kliknij, aby wejść na Bifrost
-Magnusie - Frejr wstał z tronu. Jego oczy błyszczały, ale miałem wrażenie, że nie wiedział, co począć z rękami. - Tak się cieszę, że nareszcie cię widzę. Chętnie bym... bym cię uściskał, ale obawiam się, że nie masz na to ochoty. Rozumiem, jeśli potrzebujesz więcej czasu...
Podbiegłem i przytuliłem się mocno.
To nie było w moim stylu. Nie należę do osób lubiących uściski, zwłaszcza obcych.
Ale on nie był obcy. Znałem go tak dobrze jak mamę. Po raz pierwszy zrozumiałem, dlaczego mama tak nalegała na zabieranie mnie na wycieczki i biwaki. Ilekroć byliśmy w lesie w letni dzień, ilekroć słońce wychodziło zza chmur, Frejr też tam był.

Frejr (Frej, Frey) - pochodzący z rodu Wanów, jest bóstwem lata, urodzaju i ciepła. Mieszka w Álfheimie, jest władcą elfów światła. Jest bratem - bliźniakiem Frei.

Mity Edytuj

Niewiele mitów mówi o Frejru. Był on królem bogów, zanim oddał go Odynowi, na znak pokoju, po wojnie między Azami (Asami) i Wanami. Pojawia się też w micie o swojej matce - Skadi.

Ciekawostki: Edytuj

  • Tak samo jak Posejdon/Neptun jego świętymi zwierzętami są konie.
  • Podczas Ragnaroku ma być zabity, przez Surtra, jego własną bronią - Sumarbranderem, lecz zanim to nastąpi, pokona wielu generałów olbrzymów.
  • W "Ukrytej Wyroczni" Apollo wspomniał, że spotkał gorącego boga palącego w tawernie w Sztokholmie, ktorego miecz nie przestał mówić. Ten bóg najprawdopodobniej Frejr i broń przyjmuje się jako Sumarbrander.
    Summer God