FANDOM

Heimdall
Heimdall
Strażnik Tęczowego Mostu
Informacje
Płeć: Mężczyzna
Status: Żywy
Kategoria: Bóg nordycki
Wygląd
Włosy: Jasne
Rodzina
Ojciec: Odyn
Matka: Fale
Dziadek: Aegir
Babcia: Ran
Szczegóły
Dom: Bifrost
Misje: Zabicie Lokiego (w przyszłości)
Młot Thora: Epizotycznie

Heimdall (nazywany również Rig)– w mitologii nordyckiej bóg strzegący Tęczowego Mostu zwanego Bifrost, będącego wejściem do Asgardu. Był synem Odyna dziewięciu Dziewic – Fal, córek boga morza Agira.

Zdolności Edytuj

Mógł widzieć na bardzo duże odległości, a jego ucho było tak wrażliwe, że słyszał, jak rośnie trawa i wełna na owcach.

Historia Edytuj

W dzień Ragnaroku Hajmdal zadmie w wielki róg Gjallarhorn, a w bitwie, która potem nastąpi, zabije Lokiego i sam zginie z jego ręki. Podróżując po świecie w ludzkiej postaci, Rig zaszedł do domu, w którym zastał wiekowe małżeństwo o imionach Ai (Pradziad) i Edda(Prababka). Ugościli go, spali w jednym łóżku, a po odejściu Riga urodził im się śniady syn, któremu nadali imię Thrall. Był to praojciecniewolników. Rig w drugim domu zastał Afiego (Dziadka) i Ammę (Babcię), sytuacja się powtórzyła; urodził im się rumiany syn o imieniu Karl– praojciec wolnych. W trzecim domu mieszkali Fadir (Ojciec) i Modir (Matka); urodził się syn o jasnych włosach i o jasnej cerze – Jarl, który spłodził syna o imieniu Konr. 

Ciekawostki Edytuj

  • Według powstałej ok. 1350 r. w Islandii "Pieśni Rigspula" dał początek trzem warstwom społeczeństw skandynawskich: niewolnikom –Thralle, ludziom wolnym – Boendr i władcom – jarl, konungr.
  • Wynalazł miecz do selfie.