FANDOM

Magnus Chase
Magnus Chase Viria
Herold Wilka
Syn Frejra
Informacje
Płeć: Mężczyzna
Status: Martwy
Narodziny: 13 stycznia 1994 rok
Kategoria: Einherji

Półbóg Nordycki

Wygląd
Oczy: Szare
Włosy: Blond
Rodzina
Ojciec: Frejr
Matka: Natalie Chase
Dziadek: Njord
Babcia: Skadi
Wujek: Randolph Chase

Fryderyk Chase

Ciocia: Freja
Kuzyn: Blitzen
Kuzynka: Annabeth Chase
Szczegóły
Dom: Booston (dawniej)

Hotel Valhala

Broń: Sumbrander
Misje: Ponowne uwięzienie wilka Fenrira

Odzyskanie Mjölinira

Występowanie
Miecz Lata: Pierwszoplanowo
Młot Thora: Pierwszoplanowo

/Statek umarłych = Pierwszoplanowo

Galeria
Kliknij, by wejść na Bifrost
- Dziękuję ci, Wszechojcze, ale tam, gdzie są moi przyjaciele, tam jest mój dom. Jestem jednym z einherjarów. Jestem jednym z twoich wojowników. To wystarczająca nagroda.

–- Magnus do Odyna, Miecz Lata

Magnus Chase - główny bohater trylogii Ricka Riordana pod tytułem Magnus Chase i Bogowie Asgardu. Magnus żył w Bostonie w stanie Massachusetts.

Historia Edytuj

Magnus urodził się 13 stycznia 1994 roku. Kiedy miał sześć lat, w Święto Dziękczynienia jego matka pokłóciła się wujkiem i od tamtego czasu chłopak nie spotkał swojej kuzynki Annabeth, która zdradziła mu, że ma zamiar uciec z domu.

W wieku ośmiu lat wybrał się z matką na wycieczkę do Mount Washington. W wieku dziewięciu lat Magnus przeciął się nożem myśliwskim, który pozostawił głębokie rany, które z czasem zmieniły się w blizny.

Gdy skończył czternaście lat, do mieszkania dostały się niebieskookie wilki, nasłane przez Fenrira. W wyniku przypuszczonego ataku dom Magnusa spłonął, a jego matka została brutalnie zamordowana przez magiczne stworzenia. Od tamtego momentu zamieszkał na ulicy, gdzie po jakimś czasie poznał swoich najlepszych przyjaciół, Blitza i Hearth'a.

Wygląd Edytuj

-Wyglądasz jak Kurt Cobain - droczyła się ze mną mama.
-Uwielbiam Kurta Cobaina, poza tym że umarł.

–Rozmowa Natalie i Magnusa Chase'ów, Miecz lata

Magnus to nastoletni chłopak o włosach w kolorze ciemnego blondu z przedziałkiem na środku. Jego oczy są szare niczym burzowe chmury, podobnie jak oczy jego kuzynki Annabeth. Początkowo Magnus jest bardzo chudy, ma wklęsłą klatkę piersiową, wystające żebra i bladą skórę do tego stopnia, iż można spostrzec prześwitujące niebieskie żyły. Na lewej dłoni ma bliznę pozostawioną przez nóż myśliwski, którym skaleczył się w dzieciństwie.

Gdy po śmierci dostał nowe ciało, wciąż był szczupły i blady, lecz bardziej umięśniony. Jego skóra stała się mniej prześwitująca i gładsza, wszystkie blizny które posiadał w poprzednim wcieleniu znikły, przez co początkowo Magnus czuł się źle we własnym ciele.

Umiejętności Edytuj

  • Sztuka survivalu - matka nauczyła Magnusa jak przetrwać w dziczy, dzięki czemu posiadł umiejętności takie jak rozpalanie ogniska, używania gwiazd jako mapy oraz rozstawienie namiotu.
  • (Elfi) język migowy - używa go do komunikacji z Hearthem.

  • Alf seidr- jako iż jest synem Frejra, Magnus odziedziczył po nim magię.
    • Rozbrojenie - swoją mocą potrafi rozbroić ludzi w swoim otoczeniu.
    • Uzdrawianie - Magnus potrafi goić rany swoich i innych.
  • Zmiana sezonów (ograniczona do lata)- jako syn boga lata, światła i ciepła, może zmienić teren wokół siebie na letni.
    • Fotokineza- Magnus generuje światło ze swojego wnętrza.
  • Niewrażliwość na temperatury - Magnus bez problemu może przebywać w bardzo wysokich temperaturach.

  • Zwiększona siła - po śmierci Magnus dostał nowe ciało, zyskując ponadludzką siłę.
  • Nieśmiertelność - będąc na terenie Hotelu Walhalla, Magnus, nawet jeśli zada mu się śmiertelną ranę, zmartwychwstanie.

Przedmioty Edytuj

  • Jack - Miecz Magnusa, dawniej własność jego ojca, Frejra. Miecz ten jest uznawany za najostrzejszy we wszystkich dziewięciu światach.
  • Miecz - Pierwszą bronią zdobytą przez Magnusa był miecz, który dostał w Walhalli. Oddał go później Ran w zamian za Sumarbrandera.
  • Tarcza - Okrągła, zielona tarcza z wymalowaną Fehu (runą Frejra), którą dostał w Walhalli.
  • Chusteczka - Dostał ją od Frejra. Zamieniała się w statek. Magnus stracił ją pod koniec Statku Umarłych.

Ciekawostki Edytuj

  • Magnus jest leworęczny.
  • Jest kuzynem Annabeth Chase.
  • Zanim dowiedział się, że jego ojcem jest bóg nordycki, był ateistą.
  • Przez 90% trwania akcji Magnus jest martwy.
  • Pierwszy raz całował się z dziewczyną - Jackie Molotov w siódmej klasie, za ławkami, podczas szkolnej potańcówki.
  • Miecz Magnusa uważa, że przybranie kształtu długopisu, to najgłupsza rzecz o jakiej słyszał. Jest to nawiązanie do innej serii Ricka Riordana o Percym Jacksonie, chłopaku Annabeth.
  • Magnus lubi czytać książki - nawet gdy był bezdomny, chodził do biblioteki by poczytać.
  • W Krwi Olimpu Annabeth wspomina, że ma kuzyna w Bostonie, którym okazuje się być Magnus; oraz wujka, którym jest Randolph.
  • Słowo "Magnus" jest to imię pochodzące z języka Łacińskiego oznaczające wielki, natomiast "Chase" jest to angielskie nazwisko oznaczające pościg/polowanie. Zatem imię Magnus Chase można by przetłumaczyć jako Wielki Myśliwy.
  • Imię zostało zaczerpnięte z Darów Anioła Cassandy Clare. Tam należy do Magnusa Bane'a, ulubionej postaci Ricka Riordana występującej w tej serii. Zadedykował więc nawet autorce całą książkę: Dla Cassandry Clare z podziękowaniem za pozwolenie na wykorzystanie wspaniałego imienia Magnus.
  • Podczas wieczerzy w Wallhalii nazwał ziemniaka na swym talerzu Phil.
  • Magnus uwielbia czarny i beżowy, zaś nie znosi niebieskiego. 
  • Jest fanem Doktora Who. 
  • W Jötunheimie, gdy Thor poprosił go, Blitzena, Hearthstone'a i Sam o znalezienie jego młota, nazwał konia o ośmiu nogach Stanley, bo uznał, że wygląda jak Stanley. 
  • Jest młodszy od Annabeth o rok. 
  • W Młot Thora Blitzen ściął mu włosy. 
  • Annabeth odziedziczyła szare oczy po matce Atenie, choć Magnus nie jest synem bogini też ma szare oczy (prawdopodobnie kolor ma po ojcu Frejru). 
  • W Statku Umarłych Alex i Magnus zostają parą. 
  • W Statku Umarłych poznał Percy'ego Jacksona.