FANDOM

Utgarda-Loki
Utgarda-Loki
Król górskich olbrzymów
Wielkolud
Informacje
Płeć: Mężczyzna
Status: Nieśmiertelny
Kategoria: Olbrzym
Szczegóły
Dom: Jotunheim
Występowanie
Miecz Lata: Wystąpił
Młot Thora: Wystąpił
Utgarda-Loki (Utgardaloki) - to najpotężniejszy czarownik w Jötunheimie, król górskich olbrzymów. Znany jest także jako Skrýmir. Jest potężnym iluzjonistą. Prowadzi siłownię.

Mitologia Edytuj

W mitologii Udgarda-Loki oszukał Thora, Lokiego i Thalfiego -śmiertelnika, by ci przegrali w zakładach.

Gdy Loki powiedział, że umie jeść szybciej, niż ktokolwiek Utgarda-Loki zmienił Pożar w osobę - Logiego, a jak wiadomo pożar "zjada" wszystko najszybciej.

Kiedy Thalfi powiedział, że umie biegać bardzo szybko Utgarda-Loki zamienił Myśl w osobę - Hugiego, a jak wiadomo myśl biegnie najszybciej.

Natomiast gdy Thor powiedział, że :

  • Umie szybko i dużo pić, Utgarda-Loki dał mu róg napełniony miodem. Thor pił i pił, ale każdy potężny łyk zabierał zaledwie miodu o długość kciuka. Okazało się, że koniec rogu tkwił w oceanie i od tej pory są w nim odpływy i przypływy.
  • Potrafi podnieść wszystko, Utgarda-Loki kazał mu podnieść jego kotkę. Thor napinał się jak mógł, ale podniósł tylko jedną jej łapę. Okazało się, że kotka to zamieniony w kota Jormungundr, wąż Midgardu, gad, który oplata cały świat. Nie da się go podnieść, a jednak Thor lekko go podniósł.
  • Jest w stanie wygrać z każdym w zapasach, więc Utgarda-Loki powiedział, że Thor może się zmierzyć z jego matką. Thor walczył z nią, ale ona jednym ruchem go powaliła. Okazało się, że Utgarda-Loki zamienił Starość w osobę - swoją matkę. A ze starością nikt nie wygra.

Ciekawostki Edytuj

  • W Mieczu Lata zmusił Magnusa, by dał mu jabłko niesmiertelnosci